Stollen/helen versnellen bij verwijderen van verstandskiezen.

Bij het verwijderen van je verstandskies. Is er niet een andere methode om de stolling van het bloed/genezen van de wond te versnellen dan het de tijd geven?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende middelen om te bevorderen dat het bloeden stopt. Als je chemische of fysische(dichtbranden) ethoden gebruikt, zal je de normale wondgenezing vertragen waardoor het helen van de wond langer zal duren (al duurt het bloeden korter) De enige methode die zowel het bloeden als de wondgenezing versnelt is het overhechten van de wond direct na het trekken van de kies. Hiervoor heb je natuurlijk wel de medewerking van de tandarts of kaakchirurg nodig....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb bergen ijs gegeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Was het niet zo dat een kruidnagel kan helpen?
Ik meen zoiets te hebben gelezen in 'Oorlogswinter'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan de kaakchirurg de wond dicht laten branden, maar ik ben bang dat die dan toch weer opengaat. Het kost wat tijd, maar gewoon wachten mag toch geen probleem zijn? Bijna iedereen heeft al minstens eens moeten doorstaan, dat gaat jou ook lukken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik een poosje geleden bij de tandarts op consult was, werd vastgesteld dat één van mijn twee overgebleven verstandskiezen moest worden getrokken.
Toen de tandarts (hij heet Mengerle, serieus waar!) hoorde dat ik een bloedverdunner slik, verwees hij me direct door naar de kaakchirurg i.v.m. bloedingsgevaar.

Met frisse tegenzin naar het ziekenhuis gegaan, een aantal verdovingsspuiten gehad en daarna werd de kies getrokken; pijnloos.
Er werden vervolgens een aantal gaasjes in de wond gestopt en ik mocht naar huis.
Ruim een uurtje uur later was het bloeden opgehouden en twee dagen later kon ik alweer redelijk kauwen.
Wij hebben een prima tandarts, maar de volgende keer laat ik het weer bij de kaakchirug doen.

Helaas is die volgende keer binnenkort. ;-(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier in Portugal word de wond gewoon netjes gehecht met een paar draadjes,ik slik ook bloedverdunner, maar in 10 minuten was het leed geleden, en geen nabloedingen.
Maar ja, vaak zeggen mensen dat het hier een achter gebleven gebied is..........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
-je zou voor en na de 'operatie' enkele korrels Arnica D30 kunnen opzuigen (homeopatisch middel)
-of enkele druppels Rescue Remedie onder de tong (Bach bloesem remedie) voor de operatie mee beginnen en om de paar uur gebruiken tot het oké voelt